تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهاروند خبر داد: ایمن سازی ۴۴ نقطه پرتصادف شهر

  • کد خبر: ۲۵۰۸۶
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
بهاروند خبر داد: ایمن سازی ۴۴ نقطه پرتصادف شهر
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصلاح ۲۳ تقاطع و ۲۱ معبر پرتصادف مشهد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است
به گزارش شهرآرانیوز، هفتم اردیبهشت، روز ایمنی حمل و نقل نام گذاری شده و گواه اهمیت موضوع ایمنی و امنیت در مقوله حمل ونقل درون شهری و برون شهری است. به گفته رئیس کمیسیون عمرانی، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر که از فعالان این حوزه به شمار می‌رود، ۴۴ نقطه پرتصادف در مشهد شناسایی شده است و رفع مشکل برخی از این معابر، اکنون در دستور کار قرار دارد. مجتبی بهاروند در تشریح این موضوع بیان کرد: حوزه ایمنی و حمل ونقل در دو قسمت از شهرداری مشهد فعال هستند و به طور خاص فعالیت می‌کنند؛ یکی، اداره ایمنی معابر ذیل معاونت حمل ونقل و ترافیک و دیگری اداره پیشگیری و پایش تصادفات در سازمان ترافیک. وی با بیان اینکه در گام نخست برای افزایش ایمنی شبکه معابر در کل شهر، بانک اطلاعات تصادفات شهر از سال ۹۱ تهیه شده که مستمر به روز شده است، گفت: اطلاعات این بانک از ۳ منبع مختلف، اعم از پزشکی قانونی، اورژانس و پلیس راهور، دریافت می‌شود و محل دقیق همه تصادفات هم روی نقشه مشخص و اطلاعات به شکل جامع تهیه شده است. او ادامه داد: انجام هرگونه اقدامات اجرایی نیازمند شناسایی نقاط پرتصادف است تا بتوانیم براساس آ ن ها، اقدامات اصلاحی را در اولویت قرار دهیم.
این عضو شورای شهر با اشاره به جلسات متعددی که با شورای همتای استان برگزار شده است، افزود: براساس فراوانی تصادفات، ۲۳ تقاطع و ۲۱ معبر پرتصادف شهر شناسایی شد که به تصویب استانداری خراسان رضوی نیز رسید.
بهاروند با بیان اینکه در گام بعد و پس از تصویب معابر پرتصادف، ۱۵ تقاطع انتخاب شد و اصلاح آن‌ها در دستورکار قرار گرفت، گفت: مطالعات و بررسی بقیه نقاط اعم از ۸ تقاطع و ۲۱ معبر نیز در دستورکار امسال قرار گرفته است. وی با بیان اینکه به موازات این فعالیت ها، برخی اقدامات و فعالیت‌های روزمره نیز در حال انجام است، افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به تعمیر و نگهداری تجهیزات ایمنی از قبیل گاردریل ها، نرده‌های پل عابر پیاده، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و ... اشاره کرد. بهاروند اضافه کرد: در موضوع نصب پل‌های عابر پیاده نیز سعی کرده ایم با استفاده از بانک اطلاعاتی که پیش‌تر به آن اشاره شد، مکان‌های پرخطر را شناسایی و پل‌ها را نصب کنیم. وی افزود: این اقدامات تأثیر بسزایی در افزایش ایمنی حوزه حمل ونقل و ترافیک شهر مشهد داشته و به عنوان مثال پس از نصب نرده در آیلند میانی بولوار توس که یکی از ۳ معبر پرتصادف شهر است، میزان تصادفات عابر پیاده ۴۹ درصد کاهش پیدا کرده است. رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه پروژه فعال دیگری هم در دست اقدام است، گفت: این پروژه، توسعه مدل تصادفات شهر مشهد است؛ پس از تهیه این طرح می‌توانیم پیش بینی تصادفات برای سال‌های آینده را داشته باشیم.
بهاروند همچنین بیان کرد: با اثرسنجی اقدامات ایمنی همچون احداث تقاطع‌های غیرهمسطح یا پل‌های عابر پیاده، می‌توان تصمیم‌های دقیق تری اتخاذ کرد تا ضمن کاهش تصادفات، اقداماتی در بهترین مکان‌ها و با افزایش کارایی و بهینه شدن هزینه‌ها را شاهد باشیم.
بهاروند اعتبار لازم برای این اصلاحات را ۱۱ میلیاردتومان اعلام کرد که اجرای آن به مناطق ابلاغ شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. وی در ادامه با اشاره به پروژه حق تقدم عابران پیاده، تصریح کرد: ۵۰ میلیاردتومان اعتبار ویژه این پروژه درنظر گرفته شده است. پروژه در برخی معابر و تقاطع ها، در سال گذشته انجام شده است و امسال نیز ادامه می‌یابد. رئیس کمیسیون عمران، حمل‎ونقل و ترافیک شورای شهر همچنین با اشاره‌به تفاهم‌نامه شهرداری و ناجا گفت: این تفاهم‌نامه همکاری گام اثرگذاری برای حل ترافیک شهر است.
بهاروند با بیان اینکه در‌راستای ماده‌۱۰۸ برنامه ششم توسعه، در شهر‌های با جمعیت بیش‌از یک‌میلیون نفر، پلیس راهور باید تحت‌فرماندهی شهرداری آن شهر باشد، افزود: اواخر سال‌۹۶، سازوکار اجرایی این ماده به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید، ولی متأسفانه به‌دلیل همراهی‌نکردن فرمانده نیروی انتظامی وقت استان، این مهم محقق نشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->